BAU Konservatuvar ve Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı işbirliği ve Anadolu Müzik Kültürleri Derneği'nin katkılarıyla, ülkemizin ve dünyanın önemli üniversitelerinden akademisyenlerin konuşmacı olarak yer aldığı "Geçmişten Günümüze Anadolu Müziğini’ nin İzini Sürmek: Türkiye'de Halk Müziğinin Tarihsel Süreçte Değişimi ve Dönüşümü" konulu çevrimiçi panel 25 Nisan 2022 Pazartesi günü 13:30-17:30 saatleri arasında iki oturum şeklinde gerçekleşti.
Panel Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Kültür ve Sanat danışmanı, Konservatuvar Direktörü Aslıhan Umar’ın açılış konuşmasıyla başladı. Panel koordinatörü ve BAU Konservatuvar Müdür Yardımcısı Öğr.Gör. İsmet Aydın’ın moderatörleri ve oturumları anons etmesi ve panel içeriği hakkında konuşma yapmasının ardından ilk oturumu yönetmek üzere H.Ü Ankara Devlet Konservatuvarı öğretim üyesi Prof. Dr. Cenk Güray sözü devraldı. İlk oturumda Abdullah Gül Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Özgür Balkılıç “Cumhuriyet’in Müziği: Halk Şarkıları, Milliyetçilik ve Batılılaşma” başlıklı konuşmasını gerçekleştirirken hemen ardından Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğretim üyesi Prof. Dr. Özlem Doğuş Varlı, “Halk Müziğinin “idealize” edilme süreçlerinin görünmeyen kahramanları: Simülasyon mu kanon mu?” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Okan Murat Öztürk’ün aldığı bir vefat haberi üzerine katılamadığı oturuma İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı öğretim üyesi Dr. Süleyman Şenel, kendisine yöneltilen “Türk Halk Müziğinin Kurumsallaşmasında Radyo ve Türk Müziği Devlet Konservatuvarının başat rolleri hakkında neler söylemek istersiniz?” sorusuna verdiği yanıta geçmeden önce yapılan sunumlardaki söylem ve yaklaşımlara bazı eleştirilerde bulunarak konuşmasına devam etti. Tartışma boyunca Türkiye’de halk müziğinin kurumsallaşamadığı ve henüz arşivlerin çok kısıtlı bir miktarının araştırmacılara açık olduğunu dile getirildi. Yine İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı öğretim üyesi Prof. Dr. Songül Karahasanoğlu, Mey sazı üzerinden Türkiye’de Halk Müziğinin değişim sürecine farklı bir perspektiften yaklaşan konuşmasını sürdürdü.
İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğretim üyesi Doç. Dr. Ulaş Özdemir’in moderatörlüğünde devam eden ikinci oturumda ise ilk konuşmayı İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı öğretim elemanı Erdem Şimşek, Halk Müziğinin değişim sürecini bağlama icracılığı üzerinden irdeleyen sunumuyla gerçekleştirdi. Caz piyanist ve besteci Baki Duyarlar’ın “Halk Müziğinin Caz ve Popüler Müziklerle İletişim Sürekliliği” temalı konuşmasının ardından Haliç Üniversitesi Konservatuvarı öğretim üyesi Prof. Dr. Murat Salim Tokaç, Klasik Türk Müziği ve Türk Halk Müziği’nin tarihsel birlikteliğine atıf yapan sunumunu gerçekleştirdi. “Diasporada Anadolu Müziği’nin Serüveni” başlıklı konuşması ile söze devam eden Köln- Wuppertal Müzik Yüksek Okulu, Popakedemie Dünya Müzikleri Bölüm Başkanı Kemal Dinç dünya üzerinde Anadolu Müziği’ne özellikle eğitim alanı üzerinden ortaya çıkan ilgi ve genel yaklaşımdan söz etti. Son olarak Ankara temelli halk müziğinin yakın tanıklarından yapımcı ve aranjör Ahmet Özgül, Analogtan dijital kayıt sürecine geçişte müzisyenlerin gösterdikleri refleksleri bugün gelinen güncel çıkarımları örnek göstererek değerlendirdi. Panele birçok farklı üniversiteden öğrenci ve öğretim üyesi, araştırmacı ve de müziksever yoğun bir ilgi gösterdi.